LAPSI- JA NUORISOTYÖ

Lapsi- ja nuorisotyö

Rauhanyhdistyksen toiminnassa lapsi- ja nuorisotyö nähdään arvokkaana kotien kristillisen kasvatuksen tukena, joten siihen panostetaan monella eri tavalla. Keskeisiä toimintamuotoja ovat päiväkerhot ja pyhäkoulut sekä raamattuluokka.

Päiväkerhot

Päiväkerho on tarkoitettu alle kouluikäisille 4-vuotiaista alkaen. Se kokoontuu perjantaisin 18.15-19.15 toimitalolla. Lyhyen uskontotuokion lisäksi päiväkerhossa yleensä leikitään, askarrellaan, piirretään, liikutaan tai pelataan. Ohjaajien johdolla saatetaan joskus jopa leipoa herkkuja!

Pyhäkoulut

Pyhäkouluihin kokoonnutaan sunnuntaisin klo 11.30 toimitalolle, Lahelan Terttuun sekä Pohjois-Tuusulan ja Ohkolan alueella koteihin. Pyhäkoulu on tarkoitettu lähinnä lapsille, mutta niihin voivat halutessaan osallistua kaiken ikäiset. Pyhäkoulussa käsitellään opettajan johdolla helppotajuisesti Raamatun kertomusta.

Raamattuluokka

Raamattuluokka on tarkoitettu neljäsluokkalaisista ylöspäin. Se kokoontuu perjantaisin klo 18.15 toimitalolla. Raamattuluokassa perehdytään Raamatun kertomuksiin sekä pohditaan nuorten elämään keskeisesti liittyviä asioita ja kysymyksiä Raamatun opetuksen ja omakohtaisen uskon näkökulmista.