Yleistä rauhanyhdistyksestä

Toimitalo

Vanhoillislestadiolaisuus on yksi Suomen evankelisluterilaisen kirkon herätysliikkeistä, jonka toiminta on organisoitunut rauhanyhdistyksiksi. Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistys (SRK) on rauhanyhdistysten kattojärjestö, johon Järvenpään ja ympäristön Rauhanyhdistys ry (Järvenpään Rauhanyhdistys) kuuluu. Jäseniä Järvenpään Rauhanyhdistyksessä on noin 250.

Toimintamuodoista tärkein on kaikille avoimet seurat, jotka kokoavat yhteen kaikenikäisiä. Opetus perustuu Raamattuun ja sen ydin on armon ja anteeksiantamuksen evankeliumin saarnaaminen. Tärkeä toimintamuoto on myös lapsi- ja nuorisotyö, johon kuuluu päiväkerho, pyhäkoulu, raamattuluokka ja nuortenillat. Yhdistyksen toiminta rahoitetaan myyjäisillä, kahviotuloilla, kolehdeilla ja lahjoituksilla.

Järvenpään Rauhanyhdistyksen toiminnan tarkoituksena on herättää ja elvyttää kristillistä uskonelämää sekä edistää kristillissiveellisten elämäntapojen, kansanraittiuden ja isämaallisen mielen vakiinnuttamista kansan keskuudessa. Järvenpään Rauhanyhdistyksen toiminta tapahtuu pääasiassa omalla toimitalolla, mutta myös seurakunnan tiloissa ja kodeissa.

Olet sydämellisesti tervetullut seuroihin!

Rahankeräyslupa

Järvenpään ja ympäristön rauhanyhdistys ry (0126550-2)
Lupa myönnetty: 2.7.2020
Luvan numero: RA/2020/812
Rahankeräystili: FI90 5092 0920 4554 23

Kerättyjen varojen käyttötarkoitus:
Lapsi- ja nuorisotyön kulujen kattaminen, rauhanyhdistyksen toimitalon ylläpitokustannusten kattaminen, diakoniatyön kulujen kattaminen, internetlähetysten tuottamisesta aiheutuivien kulujen kattaminen

Luvan myöntäjä: Poliisihallitus, arpajaishallinto.